Грузавыя перавозкі

Беларуская чыгунка з'яўляецца адным з найважнейшых злучных звёнаў у забеспячэнні гандлёва-эканамічных сувязяў краін Еўрапейскага Саюза ў зносінах з краінамі Азіяцка-Ціхаакіянскага рэгіёну.

Рост аб'ёмаў грузавых перавозак на Беларускай магістралі дасягаецца дзякуючы своечасоваму рэагаванню на змены рынку транспартных паслуг, аптымізацыі схем транспарціроўкі асноўных знешнегандлёвых грузаў, ўдасканаленні тарыфных умоў. Вядзецца паслядоўная праца па правядзенні ўзгодненай тарыфнай палітыкі з суседнімі чыгуначнымі адміністрацыямі і стывідорных кампаніямі ў партах.

Асноўнымі для чыгуначнага комплексу Беларусі з'яўляюцца транзітныя перавозкі грузаў. На іх долю прыпадае больш за трэці агульнага аб'ёму перавозак. Асноўнымі транзітнымі грузамі з'яўляюцца: вугаль, нафтагрузы, хімічныя і мінеральныя ўгнаенні, чорныя металы, хімікаты і інш. Найбольшыя аб'ёмы транзітных перавозак - паміж Расіяй, Латвіяй, Літвой, Польшчай і Украінай.

На працягу апошняга дзесяцігоддзя на тэрыторыі Беларусі сфарміраваны шэраг ўстойлівых чыгуначных напрамкаў транзітных грузапатокаў. Гэта, у першую чаргу, перавозкі расійскіх і казахстанскіх знешнегандлёвых грузаў праз такія парты Балтыйскага мора, як Калінінград (Расія), Вентспілс (Латвія), Клайпеда (Літва) і г. д.

Важнае значэнне таксама маюць перавозкі ў краіны Еўрапейскага Саюза і назад па II Агульнаеўрапейскім транспартным калідоры, які ў злучэнні з Транссібірскай магістраллю ўтварае самы кароткі і найбольш аптымальны сухапутны маршрут для транспарціроўкі знешнегандлёвых грузаў у зносінах Еўропа-Кітай-Еўропа.

Перспектыўнымі з'яўляюцца перавозкі напрамку Поўнач-Поўдзень-Поўнач, у тым ліку па IX Агульнаеўрапейскім транспартным калідоры паміж краінамі Балтыйскага і Чорнага мораў. Злучным звяном у кірунку Балтыйскае мора-Чорнае мора з'яўляюцца арганізаваныя Беларускай чыгункай, Укрзалізныцай і краінамі Балтыі перавозкі грузаў паскоранымі кантэйнернымі цягнікамі «Вікінг» і «ZUBR».

У арганізацыі транзітных перавозак у зносінах Усход–Захад–Усход Беларуская магістраль мае дастатковыя рэзервы прапускной і правазной здольнасці, на мяжы з Польшчай - развітую складскую інфраструктуру, эфектыўную тэхналогію перагрузкі і перадачы вагонаў.

Магутнасці кантэйнерных і іншых тэрміналаў у Брэсце ствараюць спрыяльныя перспектывы для далейшага развіцця транспартных сувязяў паміж Заходнееўрапейскімі і Азіяцкімі дзяржавамі.

Усё гэта сумесна з сучасным інфармацыйным і прававым забеспячэннем стварае спрыяльныя перадумовы для значнага нарошчвання грузавых транзітных перавозак.

У мэтах развіцця транспартна-лагістычнай дзейнасці і прыцягнення дадатковых грузаў, следуемых у зносінах Усход-Захад-Усход праз Брэсцкі пагранічны пераход і пераходы Гродзенскай вобласці створаны прадпрыемства «Брэстгрузтранслагістык» і «Баранавіцкі грузавы цэнтр транспартнай лагістыкі».

Сёння Беларуская чыгунка пры арганізацыі грузавых перавозак у міжнародных зносінах забяспечвае не толькі захаванасць грузаў, якія перавозяцца, і ўстаноўленыя тэрміны дастаўкі, а таксама:

- прадастаўляе паслугі па аператыўнаму інфармацыйнаму суправаджэнню;
- ажыццяўляе мытнае афармленне і дэклараванне грузаў;
- выконвае пагрузачна-разгрузачныя работы і ўзважванне грузаў на станцыях;
- арганізуе доўгі захоўванне грузаў на адкрытых пляцоўках і мытных складах;
- прадастаўляе страхавыя паслугі.

Стратэгія Беларускай чыгункі - развіццё перавозак грузаў паскоранымі кантэйнернымі цягнікамі.

Улічваючы сусветную тэндэнцыю кантэйнерызацыі перавозак грузаў, Беларускай чыгункай праводзіцца праца па арганізацыі перавозак грузаў у кантэйнерах, у тым ліку маршрутнымі кантэйнернымі цягнікамі. Перавозка грузаў кантэйнернымі цягнікамі прадугледжвае:

- значнае скарачэнне часу перавозкі, па параўнанні з часам на перавозку грузаў звычайнымі цягнікамі;
- курсіраванне цягнікоў па ўсталяваным графіку;
- спрошчаныя мытныя працэдуры;
- дыспетчарскі кантроль;
- забеспячэнне захаванасці перавозімых грузаў.

Перавозкі кантэйнераў у складзе паскораных цягнікоў з'яўляюцца рэальнай альтэрнатывай аўтамабільным і марскім.

Беларускай чыгункай арганізаваны перавозкі паскоранымі кантэйнернымі цягнікамі па маршрутах:

  1. «Усходні вецер» (Берлін-Масква);
  2. «Мангольскі вектар» (Брэст-Улан-Батар);
  3. «ZUBR» (Эстонія-Латвія-Беларусь-Украіна-Малдова);
  4. «Казахстанскі вектар» (Брэст-Актабе-Арысь);
  5. «Вікінг» (Малдова-Украіна-Беларусь-Літва);
  6. «Фольксваген РУС» (Брэст-Калуга(Перспектыўная)/Н.Ноўгарад);
  7. Кітай - Польшча (Чэнду-Лодзь);
  8. Кітай - Германія (Чэнчжоу/арт Путянь - Гамбург);
  9. «Новы шаўковы шлях» Кітай - Германія (Чунцын-Дуйсбург);
  10. «BMW» Германія – Кітай;
  11. «Саўле» (з Кітая ў Літву);
  12. «Шкода», «KIA» Чехивая/Славакія-Казахстан»;
  13. «Балтыйскі вецер» Літва–Казахстан;
  14. Калінінград–Масква;
  15. «Форд» Германія–Кітай;
  16. Кітай (Вухань) –Польшча/Германія;
  17. «Нyundai» Казахстан–Чэхія.